۴ ضرر نوشیدن قهوه در زمان نامناسب

  • آذر ۱۴۰۰
  • دیدگاه غیر فعال شده است

حقیقت این است که زمان نوشیدن قهوه بیشتر از چیزی که تصور می‌کنید بر سلامت افراد اثر دارد. اگر همیشه بعد از غذا قهوه می‌نوشید باید بدانید این عادت می‌تواند سلامت و ظاهر شما را تحت تأثیر قرار دهد. در ادامه می‌خواهیم ببینم نوشیدن قهوه بعد از غذا چه مضراتی دارد.

شاید از آن دست افرادی باشید که صبحانه خود را با نوشیدن قهوه تمام می‌کنند و بعد از ناهار هم قهوه می‌نوشند. احتمالاً باید یک قهوه غلیظ هم بنوشید تا غذای سنگینی را که خورده‌اید بشوید و ببرد یا بقیه روز را بتوانید دوام بیاورید. حقیقت این است که زمان نوشیدن قهوه بیشتر از چیزی که تصور می‌کنید بر سلامت شما اثر دارد.

۱- ممکن است پوستتان را خشک کند

یک فنجان قهوه خوش‌طعم می تواند صبح‌ها خواب را بپراند و از جهات زیادی برای سلامتی مفید است. اما نوشیدن قهوه بلافاصله بعد از غذا باعث می‌شود بدن نتواند همه مواد مغذی غذا را دریافت کند و جذب آهن را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد. وقتی هم که آهن کافی به بدن نرسد، این امر به روش‌های زیادی بر شما اثر می‌گذارد و به خصوص در پوست خود را نشان می‌دهد. در این حالت ممکن است پوست رنگ پریده‌تر و خشک‌تر از معمول شود و چین و چروک‌ها هم مشخص‌تر شوند.

۲- می‌تواند به دندان‌ها صدمه بزند

نوشیدن قهوه بعد از غذا می‌تواند توانایی بدن در جذب دیگر مواد معدنی ضروری از جمله کلسیم را هم کاهش دهد. ما به طور طبیعی از راه پوست و مو کلسیم از دست می‌دهیم و بدن از طریق عرق و ادرار آن را دفع می‌کند. نوشیدن قهوه باعث می‌شود بدن کلسیم هر چه بیشتری را از دست دهد و اگر رژیم غذایی شما این مسئله را جبران نکند، در نهایت بدن به مصرف کلسیم استخوان‌ها و دندان‌ها روی می‌آورد. این امر می‌تواند دندان‌ها را شکننده کند و باعث تحریک لثه‌ها شود.

۳- ممکن است سطح کلسترول خون را بالا ببرد

یک تکه نان با یک لایه ضخیم کره شاید غذای خیلی سالمی نباشد اما مزه دلپذیری دارد، به‌خصوص اگر با قهوه همراه باشد. اما عادت خوردن همزمان آنها می تواند سطح کلسترول خون را بالا ببرد. تحقیقات متعدد نشان داده چربی درون قهوه بر روی توانایی بدن در تنظیم سطح کلسترول اثر می‌گذارد، به همین دلیل باید توجه داشت که این نوشیدنی محبوب یکی از آن دسته مواد غذایی است که سطح کلسترول را بسیار بالا می‌برند.

۴- برای موهایتان خوب نیست

حتی اگر رژیم غذایی متعادل و مملوء از همه مواد مغذی ضروری داشته باشید هم عادت نوشیدن قهوه بلافاصله بعد از غذا می‌تواند تلاش های شما برای سالم خوری را بی‌فایده کند. چون نوشیدن قهوه بلافاصله بعد از غذا باعث کاهش جذب بسیاری از عناصر ضروری می‌شود. این امر به شکل‌های مختلفی بر بدن اثر می‌گذارد و می تواند موها را هم تحت تأثیر قرار دهد. وقتی بدن کمبود آهن داشته باشد، جابه‌جایی اکسیژن توسط جریان خون در بدن دشوار می‌شود، امری که اهمیت زیادی برای ترمیم سلول‌هایی دارد که باعث رشد موها می‌شوند. این مسئله بر روی سلامت پوست سر اثر می‌گذارد و ممکن است در نهایت به ریزش موها منجر شود.

نویسنده

قبلی «
بعدی »