درخشان‌ترین بازتاب در شهر آفتاب

  • آبان ۱۴۰۲
  • دیدگاه غیر فعال شده است

حضور برجستۀ کنسرسیوم دیالیز ایران در نمایشگاه تجهیزات پزشکی«ایران‌مِد»

 

در نگاه اول و بنابر تجربیات پیشین به نظر نمی‌رسید که برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب، رونق چشمگیری داشته باشد اما نمایشگاه تجهیزات پزشکی «ایران‌مِد» در فاصلۀ زمانی هجدهم تا بیست‌ویکم مهرماه سال  ۱۴۰۲ اثبات کرد که این، کیفیت برگزاری یک رویداد است که بر مکان برگزاری آن تأثیر خواهد داشت و نه بالعکس!

کنسرسیوم دیالیز ایران که به عنوان مجموعه‌ای از ده شرکت دست‌اندرکار در تولید، توزیع، تجهیز و درمان در حیطۀ دیالیز،  طی چهار روز برگزاری این نمایشگاه به درخشان‌ترین وجه ممکن، فعال، پررونق و پربازدید بود، توانست ماحصل نزدیک به بیست سال، فعالیت مستمر، تخصصی و جدی خود را در مقابل چشم مخاطبان، میهمانان، همکاران، رقبای کاری و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار دهد و با سربلندی تمام، همراه این رویداد مهم در زمینۀ صنایع تولید تجهیزات پزشکی باشد.

آنچه در ادامه، خواهد آمد، چکیده و برداشتی اجمالی از نظرات تنی چند از مدیران ارشد کنسرسیوم دیالیز ایران، حول محور حضور این مجموعه در نمایشگاه ایران‌مد است.

از منظر ریاست محترم هیأت مدیرۀ کنسرسیوم دیالیز ایران، برگزاری نمایشگاه «ایران‌مد» رویداد بسیار خوبی بود به این دلیل که شرایطی بسیار بدیع را ایجاد کرد.

ریاست هیأت مدیرۀ کنسرسیوم دیالیز در ادامه، عنوان کرد: «وقتی ما در این نمایشگاه، حضور پیدا کردیم، دریافتیم که این رویداد می‌تواند اتفاق بسیار پرباری باشد. برگزاری نمایشگاه و حضور ما در این رویداد، باعث شد خیلی از افراد مهم و بلندپایه از غرفۀ کنسرسیوم، بازدید کنند. گفت‌وگوهای مهمی با محوریت تولید تجهیزات پزشکی بین ما انجام شد و این به نوبۀ خود، خیلی ارزشمند بود. ما به سبب این تجربۀ مثبت، یقیناً با همین رویکرد در رویدادهای آتی نیز شرکت خواهیم کرد چراکه ما در نمایشگاه ایران‌مد، بحث فروش را نداشتیم و مهم‌ترین هدف ما در این نمایشگاه، ایجاد و گسترش ارتباطات گسترده و مؤثر بود.»

به دنبال برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی ایران‌مد و حضور درخشان کنسرسیوم دیالیز ایران در این نمایشگاه، خلاصه‌ای از نظرات و برداشت‌های برخی از مدیران عامل، رؤسا، معاونین و دست‌اندرکاران این مجموعه که در طی چهار روز برگزاری نمایشگاه، در غرفۀ کنسرسیوم دیالیز، حاضر و ناظر بر این رویداد بودند به شرح زیر، ارائه می‌شود: 

کنسرسیوم دیالیز، امسال پس از چند سال غیبت در نمایشگاه ایران‌مِد شرکت کرد. شرکت در این نمایشگاه به نوبۀ خود جذابیت‌های خاصی داشت چراکه در این نمایشگاه، ما توانستیم به دستاوردهای مطلوب‌مان دست پیدا کنیم. تولیدات داخلی در همۀ صنایع به‌ویژه صنعت تجهیزات پزشکی، همواره برای ما ارزشمند بوده و هست بنابراین نمایشگاهی که با محوریت ارائۀ تولیدات داخلی در این حوزه، برگزار شده باشد برای کنسرسیوم دیالیز ایران، رویداد مهمی محسوب می‌شود. ازطرفی کنسرسیوم دیالیز با قدرت و درخشش قابل‌توجهی در این نمایشگاه و این رویداد مهم حضور پیدا کرد و تمام موفقیت‌هایی را که طی بیست سال اخیر، کسب کرده بود به نمایش گذاشت.

ما عمدتاً به دلیل بحث‌های استراتژیک و به منظور سنجش موقعیت خودمان در سطح تولید کشور به عنوان تولیدکننده‌ای که از ابتدا تا انتهای زنجیرۀ تولید تجهیزات وملزومات دیالیز، فعالیت دارد، در این نمایشگاه، شرکت کردیم تا بتوانیم دستاوردهای اطلاعاتی و صنعتی خودمان را هرچه بیشتر و بهتر به بازدیدکنندگان ازجمله مسئولان و شرکت‌های دیگر، ارائه کنیم. یکی از نقطه ضعف‌های بزرگ در کشور ما اولاً عدم اشتراک‌گذاری و تبادل اطلاعات، حتی مابین شرکت‌های تخصصی است و ثانیاً عدم اطلاع متولیان تولید از اینکه چه شرکتی چه محصولی تولید می‌کند. بعضاً به دلیل همین ضعف در اطلاع‌رسانی و تبادل اطلاعات‌، خیلی از شرکت‌ها مجبور می‌شوند خودشان به تولید محصول مورد نیازشان بپردازند یا به واردات از خارجِ کشور مبادرت کنند و یا حتی به تولید محصولات بی‌کیفیت روی بیاورند. درحالی‌ که اگر اطلاعات مربوط به نوع و میزان تولیدات شرکت‌های مختلف تولیدی در اختیار دیگر شرکت‌ها قرار بگیرد، اثرات بسیار بیشتر و بهتری در روند و سرعت انجام کارها خواهد داشت.

طراحی غرفۀ کنسرسیوم دیالیز به شکلی بود که مخاطبین را جلب و جذب می‌کرد، فضای زیاد و مناسبی برای نشستن و گفت‌وگوی بازدیدکنندگان از هر قشری داشت، از امکانات پذیرایی خوبی برخوردار بود و استقبال از بازدیدکنندگان دولتی و غیردولتی از طرف مسئولان برگزاری نمایشگاه به خوبی مدیریت شده بود. ارائه‌ای که از تولیدات، محصولات و فضای کاری‌مان داشتیم، منحصر به ‌فرد بود. تیم شرکت‌کنندۀ حاضر در غرفه، سرشار از انرژی مثبت و دارای روحیۀ همکاری بسیار گرم و صمیمانه‌ای بودند و در طول برگزاری این نمایشگاه، کلیۀ تعاملات در سایۀ احترام و صمیمیت صورت می‌گرفت. استقبال گسترده و عالی از غرفۀ ما به‌قوت حضور همۀ مدیران ارشد کنسرسیوم در تمامی ساعات و روزهای برگزاری نمایشگاه، بسیار مفید و اثرگذار بود. همکاران شرکت «مِدوِی»، همکاران واحد روابط عمومی، اعضای تیم مهندسی، تیم آی‌تی، گروه نفروئید، سیستم پرستاری و حتی نیروهای خدمات، حضوری بسیار عالی، درخشان، کارآمد و منحصربه‌فرد داشتند. در کل، همه چیز عالی بود و غرفۀ کنسرسیوم دیالیز در نمایشگاه ایران‌مِد جزو بهترین و درخشان‌ترین غرفه‌ها بود.

ما در پرتو حضور در نمایشگاه، تعاملات بین‌المللی محدودی نیز در قالب پذیرایی از مهمانان خارجی مدعو از ازبکستان و تاجیکستان داشتیم و امیدوار هستیم در نمایشگاه‌های آتی، سطح کمی و کیفی نمایشگاه به حدی برسد که پذیرندۀ مهمانان و تولیدکنندگان خارجی بیشتری باشیم. این اتفاق، فضای رقابتی بیشتری ایجاد خواهد کرد، باعث ارتقاء سطح غرفه‌های داخلی خواهد شد و دید ما را نیز وسعت خواهد بخشید.

تعاملاتی که بین مسئولین دولتی و رؤسای سازمان‌ها با مدیران کنسرسیوم دیالیز ایران در نمایشگاه ایران‌مد، صورت گرفت بسیار عالی و ثمربخش بود. برخی از مسئولان دولتی و رؤسا بارها و بارها از غرفۀ ما بازدید کردند، نشست‌های مهمی برگزار شد و تعامل صددرصدی که وجود داشت، بیش از انتظار بود.

هدف اصلی نمایشگاه ایران‌مد به نمایش گذاشتن فرآیند راه اندازی یک بخش دیالیز نبود اما شرکت «اِسمارت» که یکی از شرکت‌های زیرمجموعۀ کنسرسیوم دیالیز است به عنوان سمبل برگزاری این دورۀ نمایشگاه در غرفۀ کنسرسیوم دیالیز ایران، نشان داد که حاصل تمام کارها و تولیداتی که در باقی شرکت‌های کنسرسیوم درحال انجام است به ایجاد یک بخش دیالیز باکیفیت و دارای استانداردهای بالا منجر می‌شود که متعلق به بیماران است و این مهم در وجود شرکت اسمارت، متبلور می‌شود. کارکردهای شرکت اسمارت نیز در نمایشگاه به طرق مختلف، به‌صورت آنلاین، پخش اسلاید و… نمایش داده می‌شد و بسیار هم مورد توجه قرار می‌گرفت و شرکت اسمارت به نوبۀ خود نقش مؤثری، ایفا کرد.

زیباترین قسمت نمایشگاه، کار تیمی بی‌نظیری بود که در همۀ ابعاد برگزاری این رویداد، صورت می‌گرفت و ارزش آن از تمام اتفاقاتی که در آن‌جا افتاد، بالاتر بود.

نمایشگاه ایران‌مِدِ امسال از استاندارد خیلی بالا و کیفیت خیلی خوبی برخوردار بود و درنتیجه، دستاوردهای خیلی خوبی هم داشت. ایران‌مد به لحاظ فضای نمایشگاهی، نحوۀ برگزاری و غرفه‌سازی شرکت‌ها، پیشرفت خیلی خوبی کرده بود که نه تنها خود غرفه‌داران که همۀ شرکت‌ها و بازدیدکنندگان هم به آن اذعان داشتند. طی بیست سالی که از تأسیس کنسرسیوم، گذشته است در نمایشگاه‌های داخلی زیادی شرکت کرده بودیم ولی نمایشگاه ایران‌مد امسال با همۀ آنها متفاوت بود و دارای کیفیتی بالاتر و نمودی بهتر از همۀ آنها بود و طبیعتاً برای ما هم رضایت بیشتری به همراه داشت.

در روند برگزاری نمایشگاه، بسیاری از مقامات بلندپایۀ وزارت بهداشت، ادارۀ کل تجهیزات پزشکی و دفتر تجهیزات پزشکی وزارت صمت و… با ریاست هیأت مدیره و دیگر مدیران ارشد کنسرسیوم، دیدار کرده و به گفت‌وگو نشستند. ما با این ارگان‌ها بیشترین تعامل مستقیم را داریم و آنها هم الحق، بیشترین وقت را در بحث و بررسی و نشست‌هایی که به منظور ارائه، توضیح، توصیف و معرفی دستاوردهای کنسرسیوم، برگزار شد به ما اختصاص دادند.

شایسته است که در این‌جا از انجمن صنفی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، به عنوان متولی برگزاری این نمایشگاه و همین‌طور از اغلب مسئولان آن که دست‌اندرکار برگزاری نمایشگاه ایران‌مد بودند، تقدیر کنیم. در نشست‌هایی که نمایندگان این انجمن با ریاست هیأت مدیره و مدیران کنسرسیوم دیالیز داشتند ما پیشنهاداتی ارائه کردیم و آنها هم توصیه‌هایی داشتند که قرار شد در سال آتی و سال‌های بعد در حد امکان، اعمال شوند.

از دیگر بازدیدکنندگان، می‌توان اشاره کرد به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی (بیش از پنج دانشگاه)، معاونت غذا دارو و معاونت درمان، نمایندگانی از بانک‌های عامل ازجمله بانک رفاه و بانک صادرات که با آنها هم جلسات بحث و بررسی داشتیم، مسئولانی از معاونت علمی ریاست جمهوری که دیدار و نشست با آنها برای ما بسیار جالب و ارزشمند بود، نمایندگانی از اتاق بازرگانی تهران و همچنین اتاق بازرگانی ایران، شرکت‌های تولیدکنندۀ دیگر، همکاران، اصحاب رسانه، روزنامه‌ها و تلویزیون که به منظور تهیۀ گزارش از غرفۀ ما بازدید کردند و مجموع همۀ این بازدیدها و دیدارها برای ما بسیار پربار بود.

یکی از اهداف مهم ما این بود که توانمندی صنف تولید تجهیزات پزشکی را نشان بدهیم چراکه در حال حاضر در کشور، خیزشی ملی در حیطۀ تولید تجهیزات پزشکی با توانمندی بسیار بالا درحال شکل گرفتن است که آینده‌ای بسیار روشن و درخشان را پیش رو خواهد داشت و ما هم بخشی از این رویداد و خیزش بزرگ هستیم. در این راستا امسال، هم کنسرسیوم دیالیز ایران و هم مجموعۀ نمایشگاه ایران‌مد، موفقیت چشمگیری را کسب کرده‌اند.

امید این را داریم که نمایشگاه ایران‌مد در سال‌های آتی با کنگره‌ها و سخنرانی‌های علمی و کارگاه‌های بازآموزی پزشکان و پرستاران و داروسازان، همراه شده و امکان حضور صنایع مرتبط با دندانپزشکی و داروسازی هم در کنار صنایع تولید تجهیزات پزشکی در این نمایشگاه، فراهم شود. این موارد، واجد عظمت بیشتری برای نمایشگاه ایران‌مد خواهد بود.

اگر بخواهیم در کنار نقاط قوت مجموعۀ نمایشگاهی شهر آفتاب از نقاط ضعف آن نیز منصفانه، نام ببریم باید اشاره کنیم به ضعف سیستم حمل‌ونقل عمومی و فاصلۀ زمانی طولانی بین حرکت قطارهای خط مترو که درحال حاضر حوالی پنجاه دقیقه انتظار برای قطار بعدی را به همراه دارد و مشکل دیگر، ضعف اینترنت و فقدان دستگاه ATM قوی برای پوشش دهی اینترنتی در این مکان است که البته در انجمن صنفی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، این موارد هم مورد بحث و بررسی واقع شده و حل این موارد، جزو برنامه‌های آتی انجمن، قرار گرفته است.

درارتباط با خود مجموعه (کنسرسیوم دیالیز ایران)، کار جالبی که در این نمایشگاه انجام شد این بود که ما حضور تیم روابط‌عمومی و مسئولین رده‌بالای کنسرسیوم و همچنین حضور نمایندگانی از کارخانه‌ها و دفتر مرکزی را در طی همۀ روزها و ساعات برگزاری نمایشگاه به‌طور مستمر شاهد بودیم. این حضور مستمر در نمایشگاه بود که شاید در دوره‌های قبل و یا شرکت‌های دیگر به این شکل وکیفیت، دیده نمی‌شد و چنین ابتکار هوشمندانه‌ای شایستۀ تحسین و حمایت است.

مخاطبین این نمایشگاه در چند دسته تقسیم می‌شوند؛ یک دسته مسئولین حکومتی و دولتی، نظیر نمایندگان دفتر ریاست جمهوری، دستۀ دیگر، مسئولین وزارت بهداشت مثل ریاست محترم سازمان غذا دارو، کارشناسان و ریاست محترم ادارۀ کل تجهیزات پزشکی که متولیان اصلی این صنعت در کشور هستند و حضور واقعاً فعال و همدلانه‌ای داشتند، گروه دیگر از مخاطبان ما در نمایشگاه ایران‌مد، مخاطبین دانشگاهی بودند که این دسته از مخاطبین را رؤسا و معاونین دانشگاه‌ها، مسئولین پشتیبانی و نمایندگان ادارات کل تجهیزات پزشکی دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند و نهایتاً گروه دیگر مخاطبان ما که مصرف‌کنندگان بودند، افراد مشغول به کار در بخش‌های دیالیز مثل سرپرستاران، کارپردازان و پرستاران دیالیز که برای ‌آنها ‌جالب بود با شرکت‌های کنسرسیوم که عموماً تنها از طریق تماس‌های تلفنی، آنلاین و یا از طریق رسانه امکان ارتباط داشتند، حضوری، ملاقات کنند.

با وجود اینکه هدف کنسرسیوم از شرکت در نمایشگاه ایران مد، جلب مشتری و فروش محصولات نبود اما در نتیجۀ بازدید گروه‌هایی که به هر دلیل، مجموعۀ ما را نمی‌شناختند، این گروه‌ها با کنسرسیوم، فعالیت‌ها و محصولات تولیدی ما آشنا شدند و برای خیلی از آنها انگیزۀ سفارش و خرید محصولات نیز ایجاد شد.

اگر برگزاری نمایشگاه ایران‌مد بتواند برای ما به عنوان کنسرسیوم دیالیز ایران، تنها یک پیام داشته باشد، آن پیام، این است که این مجموعه، یک مجموعۀ شناخته شده، معتبر و قابل اطمینان در کشور است و این امر، مسئولیت تمام عزیزان دست‌اندرکار در این مجموعه را افزایش خواهد داد تا بیش از پیش، تلاش کنند که این اعتماد و اعتبار در اذهان عمومی خدشه و آسیب نبیند. ما باید این پیام را از اقشار مختلف مخاطبان‌مان بگیریم و بر آن باشیم که این حس مثبت و اطمینان و اعتبار را هرچه بیشتر حفظ و تقویت کنیم.

نویسنده

قبلی «
بعدی »