فاز اول تولید انبوه واکسن کووایران ‌برکت امروز افتتاح می‌شود

  • اسفند ۱۳۹۹
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تهران – ایرنا- رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ه) گفت: در ستاد اجرایی هم زمان و همگام با مراحل تحقیقاتی واکسن کووایران برکت، امکانات تولید انبوه این محصول در ۲ فاز فراهم شده و فاز اول تولید انبوه این واکسن ایرانی کرونا با ظرفیت ۳ میلیون دوز در ماه امروز(۲۵ سفند ۹۹) افتتاح می شود. 

محمد مخبر روز دوشنبه در مراسم آغاز فاز ۲ و ۳ مطالعات بالینی واکسن کرونای کووایران برکت افزود: در فاز اول تولید انبوه این واکسن که امروز افتتاح میشود، ظرفیت تولید سهمیلیون دوز در ماه فراهم خواهد شد. 

مخبر در خصوص تولید انبوه و صنعتی واکسن کرونا کووایران برکت تصریح کرد: امکانات تولید انبوه واکسن کوو ایران برکت فراهم شده است. 

وی ادامه داد: از همین امروز که نقطه اطمینانی در این واکسن به دست آمده،تولید انبوه را شروع خواهیم کرد. 

مخبر تصریح کرد: فاز دوم تولید واکسن با ظرفیتبین ۱۲ تا ۱۵ میلیون دوز در ماه است که این کار زودتر از خرداد ماه سال آینده به اتمام خواهد رسید. 

رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خاطرنشان کرد: در پایان بهار سال آینده،این ستاد ظرفیت تولید بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون دوز در ماه را فراهم می کند که اتفاق بزرگی است. 

وی گفت: امید است این کار با سرعت و کیفیت بالایی شکل گیرد. 

رییس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: امروز سه خبر خوب و افتخار آمیز در حوزه تلاش نخبگان جوان کشور برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا برای مردم کشورمان داریم.
وی افزود: خبر اول اینکه نتایج فاز نخست مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت که برروی ۵۶ داوطلب انجام شد، توسط مراجع ذیصلاح مورد تأیید رسمی قرار گرفت.
مخبر به صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت برای آغاز همزمان فاز دوم و سوم تست انسانی این واکسن خبر داد و گفت: خبر خوش دوم ، صدور مجوزهای لازم و آغاز فاز دوم و سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی به ترتیب بر روی ۳۰۰ و ۲۰ هزار نفر در کشور از امروز است که علاوه بر تهران در چند استان دیگر هم انجام خواهد شد.
وی ادامه داد:‌سومین و شاید مهمترین خبر خوش ما هم افتتاح و آغاز فعالیت کارخانه تولید واکسن در شهرک دارویی شفافارمد استان البرز است.
مخبر تأکید کرد: تا زمانی که حتی یک ایرانی باقی مانده که واکسن کرونا دریافت نکرده باشد، اقدام به صادرات واکسن نخواهیم کرد. 

ستاد اجراییآماده کمکبه سایر گروه هابرای تولید انبوه واکسن است
حمیدرضا جمشیدی رییس گروه دارویی ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: با توجه به ظرفیت عظیم ایجاد شده در شهرک دارویی برکت ، ستاد این آمادگی را دارد تا به سایر گروه های علمی که در کشور اقدام به ساخت واکسن کرونا می کنندبرای تولید انبوه کمک کند.
وی افزود: تلاشی که دانشمندان جوان ستاد اجرایی برای ساخت واکسن از ۶ مسیر در طی یک سال کردند، مسیر جدیدی را در حرکت علمی کشور باز کرد و دستاورد این تلاش ها تنها به مبارزه با کرونا محدود نخواهد شد. 

زوج پزشک استاد دانشگاه تهران نخستین دریافت کنندگان واکسن 

گفتنی است در این مراسم یک زوج پزشک ،مهرناز رسولی‌نژاد استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص بیماری‌های عفونی و سینا مرادمند متخصص قلب و عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان اولین داوطلب های فاز دوم ، واکسن را دریافت کردند.
در ابتدای این مراسم رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در دیداری صمیمانه با ۵۶ داوطلب فاز اول مطالعات بالینی ، از آنان قدردانی و تجلیل کرد. 

نویسنده

قبلی «
بعدی »