اولین دریافت‌کنندۀ پیوند کلیه از خوک، درگذشت

  • خرداد ۱۴۰۳
  • دیدگاه غیر فعال شده است

 

«ریچارد اسلیمن» که در ماه مارس، کلیۀ یک خوک به او پیوند زده شد، پس از حدود دو ماه از دنیا رفت.

ریچارد اسلیمن، در ماه مارس در بیمارستان عمومی ماساچوست، یک جراحی چهار ساعته را پشت سر گذاشت و دو هفته بعد در روز دوم آوریل از بیمارستان مرخص شد.

مسئولان بیمارستان، تأکید کردند که هیچ نشانه‌ای مبنی بر مرگ ناگهانی اسلیمن به دلیل پیوند، وجود ندارد. در بیانیۀ بیمارستان آمده است: «گروه پیوند بیمارستان عمومی ماساچوست از درگذشت ناگهانی آقای ریچارد اسلیمن، بسیار متأسف است. ما هیچ نشانه‌ای مبنی بر این نداریم که مرگ وی در نتیجۀ پیوند اخیر، رخ داده است.»

بیمارستان در زمان پیوند نیز اعلام کرد که اسلیمن، سال‌ها به دیابت نوع دو و فشار خون بالا مبتلا بود. او سال‌ها تحت دیالیز قرار داشت تا اینکه در دسامبر ۲۰۱۸ در بیمارستان عمومی ماساچوست، پیوند کلیه را از یک اهداکنندۀ انسان دریافت کرد اما حدود پنج سال بعد، از کار افتادن کلیه، آغاز شد و اسلیمن مجبور شد در مه ۲۰۲۳ دیالیز را از سر بگیرد که به گفتۀ بیمارستان، کیفیت زندگی او را تحت تأثیر قرار داد.

در ادامۀ بیانیۀ بیمارستان آمده است: «آقای اسلیمن، همیشه به عنوان چراغ امید برای بیماران پیوندی بی‌شمار در سراسر جهان دیده می‌شود و ما عمیقاً از اعتماد و تمایل او برای پیشرفت در زمینۀ پیوند کلیه، سپاسگزاریم. ما از صمیم قلب به خانواده و عزیزان آقای اسلیمن، تسلیت می‌گوییم زیرا آنها شخص خارق‌العاده‌ای را به یاد می‌آورند که سخاوت و مهربانی‌اش، همۀ کسانی که او را می‌شناختند، متأثر کرد.»

کلیه که توسط شرکت داروسازی «eGenesis» مستقر در کمبریج، از یک خوک، گرفته شده بود به صورت ژنتیکی با استفاده از فناوری کریسپر، تحت ویرایش قرار گرفت. به گفتۀ مقامات بیمارستان، ژن‌های مضر خوک، حذف شدند و برای بهبود سازگاری آن با انسان، ژن‌های انسانی خاصی به آن اضافه شد.

خانوادۀ اسلیمن نیز در یک بیانیه، از پزشکان و گروه مراقبتی وی در بیمارستان عمومی ماساچوست تشکر کردند.

در بیانیۀ آنها آمده است: «خانوادۀ ما عمیقاً از درگذشت ناگهانی ریک محبوب‌مان ناراحت هستند اما از این که او الهام‌بخش بسیاری از افراد بوده است، احساس آرامش دارند. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با داستان ریک آشنا شده‌اند. ما بابت خوش‌بینی که او به بیماران ناامید و منتظر در صف پیوند اعضا داده است، احساس آرامش می‌کنیم و هنوز هم این احساس را داریم.» ▄

 

نویسنده

قبلی «
بعدی »