بازدید دکتر فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، از کنسرسیوم دیالیز ایران

  • فروردین ۱۴۰۱
  • دیدگاه غیر فعال شده است

متن کامل این خبر را در اینجا بخوانید

در سفر استانی آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، به استان البرز در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۴۰۱، دکتر فاطمی امین، وزیر صمت، به‌عنوان نمایندۀ ویژۀ رئیس‌جمهور به شهرستان اشتهارد آمدند و پس از برگزاری نشست گفت و شنود با نخبگان، صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی شهرستان اشتهارد، از مجموعه کارخانه‌های کنسرسیوم دیالیز ایران در شهرک صنعتی اشتهارد بازدید کردند. 

دکتر فاطمی امین ضمن حضور در شهرک صنعتی اشتهارد و بازدید از مجموعه تولید تجهیزات پزشکی کنسرسیوم دیالیز ایران به خبرنگاران گفت: «استان البرز از ظرفیت های لازم و کافی در حوزۀ تولید و صنعت برخوردار است.» 

وی در خصوص نشست با نخبگان و صاحبان صنایع در شهرستان اشتهارد بیان کرد: «موضوع معافیت‌های مالیاتی در این دیدار مطرح شد که برای شرکت‌هایی که از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ پروانۀ بهره‌برداری گرفته بودند اعمال نشده است و این موضوع مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.» 

وی گفت: یکی از مسایل استان البرز که تولیدکنندگان و صنعتگران در بازدیدهای امروز بیان داشتند محدودۀ شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران است. در اشتهارد این شعاع ۱۲۰ کیلومتری ۲ بار عوض شده است! چنانچه تا قبل از سال ۹۵، شهرک صنعتی اشتهارد بیرون شعاع ۱۲۰ کیلومتری بوده ولی بعد از سال ۹۵ داخل شعاع ۱۲۰ کیلومتری در نظر گرفته شده است.  

وزیر صمت اضافه کرد: عوض شدن ۲ بار شعاع ۱۲۰کیلومتری سبب تناقض‌هایی در معافیت‌های مالیاتی شده است. مشکلات شعاع ۱۲۰کیلومتری در قالب آیین‌نامه‌ای پیش بینی شده و امیدواریم در اسرع وقت در دولت مطرح و این مساله حل شود. 

فاطمی امین با اشاره به موضوع سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نیز خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است که اجرایی می‌شود و برای رشد هشت درصد باید مواد اولیه را برای واحدهای تولیدی تامین کرد و سرمایه در گردش متناسب با تولید را داشته باشیم که کارهای خوبی با بانک مرکزی و اقتصاد آغاز و در سال گذشته مقدمات آن در دستور کار قرار گرفته است. 

 

نویسنده

قبلی «
بعدی »