دستگاه‌های دیالیز خانگی به زودی ساخته می‌شود

  • بهمن ۱۴۰۰
  • دیدگاه غیر فعال شده است

متن کامل خبر را در اینجا بخوانید.

رئیس هیات مدیرۀ کنسرسیوم دیالیز ایران گفت: برای سال ۱۴۰۱ درحال آماده سازی و ارائۀ یک تکنولوژی جدید برای اولین بار در ایران هستیم که در دنیا وجود ندارد و آن دیالیز در خانه است یعنی بیماران به جای حضور در بخش‌های دیالیز، در خانه دیالیز می‌شوند.

به گزارش ایسنا، رامبد حاجی پور گفت: اگر بخواهیم وابستگی به کشورهای دیگر نداشته باشیم باید تولید کشور را رونق ببخشیم و در راستای تحقق این هدف مجموعه کارخانه‌های بسیاری توسط افراد توانمندی که در چرخه اشتغال هستند راه اندازی شده است.

وی در پاسخ به چگونگی روند کاری مجموعه کنسرسیوم دیالیز ایران ادامه داد: هنگامی که فرد در آخرین زمان کارکرد کلیه‌ خود قرار گرفته، مجموعه ما برای درمان او وارد عمل می‌شود. همانطور که می‌دانیم هر انسان می‌تواند با یک کلیه و در بدترین حالت با ۱۵ درصد کلیه زندگی کند اما هنگامی که به زیر ۱۵ درصد برسد متاسفانه دیگر امکان حیات وجود ندارد.

رئیس هیات مدیره کنسرسیوم دیالیز ایران درخصوص وضعیت دیالیز ایران توضیح داد: وضعیت بیماران دیالیزی درحال رشد است و امروزه ما شاهد حضور ۴۰ هزار بیمار دیالیزی در ایران هستیم که اگر در یک هفته این افراد درمان متوقف شود از بین می‌روند. با این وجود خداوند را شاکریم که با وجود تمام مسائل تحریم و تحمیل توانستیم درمان دیالیز داشته باشیم.

وی افزود: یک بیمار دیالیزی نیازمند درمان به صورت سه بار در هفته یعنی ۱۵۶ درمان در طول یک سال است و اگر این بیمار هربار چهار ساعت تحت درمان قرار نگیرد از بین می‌رود.

حاجی پور درخصوص بخش اسمارت مجموعه کنسرسیوم دیالیز تصریح کرد: بیمار دیالیزی نیازمند یک دستگاه دیالیز، بلاد لاین، محلول دیالیز و پودر بی کربنات است، درهمین راستا بخش اسمارت که وظیفه تولید درمان بیماران دیالیزی را برعهده دارد هرآنچه که یک فرد دیالیزی برای درمان نیاز دارد را تولید می‌کند، این صنعت و تکنولوژی تماما در کشور وجود دارد و دیگر وارد نمی‌شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه مجموعه کنسرسیوم دیالیز هرآنچه که برای درمان دیالیز نیاز است را تولید می‌کند، ادامه داد: در این مجموعه دستگاه دیالیز، RO، تخت‌ها، داروهای دیالیز و غیره با هدف عدم وابستگی به کشورهای بیگانه ساخته می‌شود.

رئیس هیات مدیره کنسرسیوم دیالیز ایران اظهار کرد: درحال حاضر در ایران حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان هزینه درمان دیالیز است، اما با دستیابی به خودکفایی در این زمینه مبلغی حدود ۶۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی می‌شود و نمی‌گذاریم که ارز از کشورمان خارج شود و این قضیه باعث افتخار است که در عین بی‌نیازی به کشورهای دیگر، توانایی کمک به سایر کشورها را نیز داریم.

وی ضمن تاکید بر بالا بودن توان علمی مجموعه کنسرسیوم دیالیز ایران، افزود: برای سال ۱۴۰۱ درحال آماده سازی و ارائه یک تکنولوژی جدید برای اولین بار در ایران هستیم که در دنیا وجود ندارد و آن دیالیز در خانه است یعنی بیماران به جای حضور در بخش‌های دیالیز، در خانه با ۲۵ درصد هزینه کمتر دیالیز می‌شوند که با این کار هزار میلیارد تومان در سال صرفه جویی می‌شود.

حاجی پور با اشاره به اینکه درحال حاضر پروژه اضافه کردن خطوط صافی دیالیز کشور در دست اقدام است، عنوان کرد: پروانه این مجموعه حدود چهار و نیم میلیون ظرفیت تولید دارد، اما می‌تواند تا شش میلیون نیز تولید داشته باشد.

نویسنده

قبلی «
بعدی »