نکات کلیدی برای پیشگیری‌های از بیماری‌های کرونا و آنفلوآنزا

  • بهمن ۱۳۹۸
  • دیدگاه غیر فعال شده است

متن کامل خبر را در اینجا بخوانید.

این روزها موضوع شیوع بیماری کرونا از جمله موضوعاتی است که در محافل مختلف درباره آن شنیده می‌شود و البته نگرانی‌هایی را نیز برای خانواده‌ها ایجاد کرده است.
با توجه به اینکه در حال حاضر حدود ۱۵ میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور تحصیل می‌کنند و ساعاتی از روز را در مدرسه و کنار همسالان به سر می‌برند، اداره کل سلامت و تندرسی وزارت آموزش و پرورش تلاش کرده است تا مدارس را برای پیشگیری از این بیماری و همچنین بیماری آنفلوآنزا مجهز کند.
حسن ضیاءالدینی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار فارس اظهار کرد: در فصل زمستان عفونت‌های تنفسی شایع است لذا دانش‌آموزان با رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی می‌توانند از ابتلا به بیماری‌های تنفسی آنفلوآنزا و کرونا ویروس جلوگیری کنند
وزارت بهداشت از مردم خواسته است که مرتباً دست‌های خود را با استفاده از آب و صابون بشویند و یا با مواد ضدعفونی کننده الکلی ضدعفونی کنند؛ هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال بگیرید و بلافاصله دستمال را دور انداخته و دست‌های خود را بشوبند.
از تماس نزدیک با هر کسی که تب و سرفه دارد خودداری کنند و اگر تب، سرفه و یا هرگونه مشکلی در تنفس دارند، سریعا به پزشک مراجعه کنند.
مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش نیز به بیان نکاتی برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان پرداخت و اضافه کرد: تأکید و رعایت بهداشت فردی مهم‌ترین نکته است و دانش‌آموزان حتما دست‌ها را در طول روز چندین بار با آب و صابون بشویند.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان در هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج بگیرند و از تماس با افرادی که دچار علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستند، دوری شود.
ضیاءالدینی به والدین هم توصیه‌ای کرد و افزود: اگر فرزندتان دچار علائم سرماخوردگی است تا بهبودی کامل علائم به مدرسه مراجعه نکند البته مدیران مدارس در این زمینه با والدین دانش‌آموزان همکاری لازم را داشته باشند.
وی تصریح کرد: به معاونت تربیت‌بدنی و سلامت استان‌ها اعلام کردیم که با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به آموزش دانش‌آموزان اقدام کنند همچنین برشور و اطلاعات آموزشی در سایت دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
ضیاءالدینی تأکید کرد: به مدیران مدارس هم اعلام می‌کنیم از بردن دانش‌آموزان به اردو در فصل سرما خودداری کنند چون عفونت‌های فصلی، دانش‌آموزان تهدید می‌کند.
وی اضافه کرد: همچنین مدیران مدارس دقت کنند که در بوفه‌های مدارس، خوراکی مجاز طبق دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم که به مدارس کشور ارسال شده است، اقدام کنند و از فروش خوراکی‌های غیرمجاز در دستورالعمل اشاره شده است جدا خودداری شود.
ما والدین دانش‌آموزان و عموم مردم نیز باید نکاتی را برای پیشگیری از این بیماری رعایت کنند؛ خانواده‌ها باید همواره در هنگام استفاده از گوشت نکاتی را رعایت کنند.
این موارد به منزله شیوع بیماری نیست بلکه پیشگیری از بیماری است؛ با رعایت نکات ایمنی، سلامت خود و خانواده‌تان تضمین می‌شود.
خانواده‌ها باید مراقبت کنند که اگر به سفر رفتند نیز باید این نکات ایمنی را نیز رعایت کنند و نکته مهم این است که اگر احساس کردید که علائمی چون سرفه و تب دارید، از سفر کردن حتما بپرهیزید.
خوددرمانی نکنید و حتما به پزشک مراجعه کنید و استراحت کنید؛ ضمن اینکه اگر فرزندتان به دچار تب یا سرفه است به هیچ عنوان به سفر نبرید و اجازه دهید که در خانه استراحت کند.

نویسنده

قبلی «
بعدی »