بیمۀ رایگان ۳۳ میلیون ایرانی از خدمات کم‌تکرار رئیس‌جمهور شهید

  • تیر ۱۴۰۳
  • دیدگاه غیر فعال شده است

 

دولت سیزدهم در طول ۳ سال، فعالیت‌های جهادی در بخش‌های مختلف سلامت برای مناطق کم‌برخوردار و اقشار آسیب‌پذیر جامعه ازجمله بیمۀ رایگان ۳۳ میلیون ایرانی در دهک‌های پایین، درمان رایگان کودکان زیر هفت سال، ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و غیره انجام داد که کم تکرار است.

شهید خدمت، آیت‌الله رئیسی به عنوان کسی که سکانداری دولت سیزدهم را برعهده داشت، با رویکردهای مردمی و خدمتگزاری ساده و بی‌آلایش، سیاستگذاری درست، اصولی و منطقی را در پیش گرفت. یکی از بخش‌های مورد توجه دولت سیزدهم در بحث خدمت‌رسانی، حوزۀ بهداشت و درمان بود. مسائل بسیار مهمی درحوزۀ سلامت در اولویت قرارگرفت که پس از گذشت ۳ سال، آثار مثبت آن برای مردم نمود بسیاری داشته است.

مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمۀ سلامت ایران در این زمینه گفت: «۱۰۷ گروه از بیماران از زمان تأسیس این صندوق، تحت پوشش خدمات آن قرار گرفتند که می‌توانند با ارائۀ مدارک و مستنداتِ هزینه‌های درمانی به ادارات کل و پس از بررسی و تأیید در کمیته‌های مربوط تا سقف معینی در سال بر اساس تبصرۀ ذیل مادۀ ۹ اساسنامۀ صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج از مزایای آن بهره‌مند شوند.»

این مقام مسئول در سازمان بیمۀ سلامت ایران افزود: «پوشش بستۀ خدمات برای ۵ بیماری خاص هموفیلی، تالاسمی، ام اس، نارسایی مزمن کلیه (همودیالیز و دیالیز صفاقی)، پیوند کلیه و همچنین خدمات رادیوتراپی و شیمی‌درمانی بیماران مبتلا به سرطان (با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی دبیرخانۀ شورای‌عالی بیمه) برای بیمه شدگان تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر پایه، علاوه بر موارد اعلامی در خصوص صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج همچنان به قوت خود باقی است.»

رضایی در ادامه گفت: «همان‌طور که پیش‌تر نیز بر آن تأکید شد، خدمات دولت سیزدهم درحوزۀ سلامت، بسیار گسترده است که نمونۀ دیگر آن، بیمۀ رایگان برای ۵ دهک اول جامعه است. در راستای حمایت از اقشار ضعیف که به لحاظ درآمدی، شرایط سختی دارند، دولت با همکاری مجلس در ابتدا ۳ دهک و پس از آن ۲ دهک دیگر را نیز به لیست دریافت بیمۀ رایگان، اضافه کرد.» ▄

 

نویسنده

قبلی «
بعدی »